Företag

Som företag kan ni göra stor nytta genom att föreläsa om er verksamhet och beskriva vilka behov som krävs nu och i framtiden. Vi på WAWE arbetar för att ge våra studenter på Civilingenjörsprogrammet i miljö- och vattenteknik vid Uppsala Universitet och Sveriges Lantbruksuniversitet relationer med näringslivet som kortar avståndet till ett framtida jobb.

 
img_0843_1_2_tonemappedfix1.jpg
 
 

Om programmet

Studenter med en examen i miljö- och vattenteknik är de enda civilingenjörerna i landet där meteorologi, hydrologi och markvetenskap utgör en betydande del av utbildningen. Att kunna tolka naturfenomen och urskilja olika mark- och vattenegenskaper är av stor betydelse för tillämpningen av miljöteknik, och det är det som gör oss viktiga för samhället. Vi har färdigheter inom den traditionella teknikvetenskapen, men även inom många naturvetenskapliga ämnen som är till stor fördel inom miljö- och vattentekniska problem och vi har god förankring i de teoretiska ämnena, dess tillämpningar och praktiska moment såsom att inhämta data från naturliga miljöer.

Inriktningar

Civilingenjörerna i miljö- och vattenteknik kan välja mellan sex olika terminsblock som ger olika inriktningar. Studenterna ska läsa minst två av dessa block, och maximalt tre.

- Uthålliga vatten- och avloppssystem - Luftvård och klimat

- Markmiljö - Ekosystemmodellering

- Vattenresurser - Miljömanagement

 
 
 

Kontaktperson

Olle Björk

Näringlivskontakt

w-foretag@utn.se

070-291 80 60

 
 
 

Samarbete och marknadsföring

Vill ni synas i våra kanaler?

W-sektionen informerar via vår hemsida, nyhetsbrev, Facebook och Instagram till mer än 300 studenter, företag, organisationer och aktörer inom näringslivet.
Är ni intresserade av att synas i våra kanaler kan ni alltid höra av er till vår näringslivskontakt!

Nedan finner ni de vanligaste samarbetsformerna och prisförslag. Vi diskuterar gärna nya spännande samarbetsformer med er eller paketlösningar. Vi hjälper till med upplägg för samtliga samarbeten för att göra det så intressant och relevant för våra studenter som möjligt.

 
 
 

Lunchföredrag

Ett lunchföredrag går till så att ni under en lunch får en god möjlighet att presentera ert förtag för våra studenter. Detta kan ge våra studenter en djupare inblick i vad ert företag arbetar med och hur det kan vara att arbeta för just er. Vi ordnar lokal och lunch till deltagande studenter samt era företagsrepresentanter.

  • Föreläsning under valfri veckodag med start kl. 12.15

  • Mat till valfritt antal studenter och företagsrepresentanter

  • Tillgång till lokal med projektor och mikrofon

  • Marknadsföring av föreläsningen på hemsida, sociala medier, nyhetsbrev och anslagstavla

 
 

Företagssittning

En företagssittning är ett tillfälle för er som företag att under mer avslappnade former skapa en djupare kontakt med studenterna. Sittningen skulle exempelvis kunna inledas med ett föredrag i önskad längd. Efter föredraget bjuds ni och deltagarna på mat där möjlighet till en mer avslappnad dialog tillsammans med studenterna ges. Sittningen skulle kunna ske i Uppsala teknolog- och naturvetarkårs kårhus där matservering är möjlig, se mer om pris för sådan bokning här (prisklass E). Upplägg för sittningen diskuterar vi gärna med er.

  • En mycket trevlig kväll utlovas med stort fokus på företaget och möjlighet att träffas på ett avslappnat sätt

  • Möjlighet för er att rikta in er på en specifik studentgrupp

  • Tillgång till lokal med projektor och mikrofon

  • Marknadsföring av företagssittningen på hemsida, sociala medier, nyhetsbrev och anslagstavla

 
 

Case-event (~ 2 timmar)

Ett case-event ger er möjlighet till en mer interaktiv marknadsföring. Aktivera studenterna genom att presentera case-frågor med verklig anknytning. Ni presenterar företaget och utformar ett case som speglar er verksamhet. Samtidigt får studenterna en inblick i relevanta frågor kopplat till utbildningen samtidigt som ni får se studenterna lösa problem i relevanta områden för just er.

  • Tillfälle att presentera företaget och en/flera case-frågor som relaterar till er verksamhet

  • Tillgång till lokal med projektor och mikrofon

  • Marknadsföring av case-eventet på hemsida, sociala medier, nyhetsbrev och anslagstavla

 
 

Studiebesök

Ett studiebesök ger er som företag möjligheten att marknadsföra er för våra studenter på er egen hemmaplan. Upplägget för studiebesöket diskuterar vi gärna med er för att få ett så givande event som möjligt. Under besöket får studenterna en god inblick i hur en anställning hos er skulle kunna se ut

  • Möjlighet att marknadsföra er på er egen hemmaplan

  • Marknadsföring av studiebesöket på hemsida, sociala medier, nyhetsbrev och anslagstavla